O ZI


 
  Duminică, trecut de amiază. E liniște. Deși e cald, pisoiul doarme făcut covrig. Cred că mă încearcă plictiseala. Spun "cred" pentru că nu știu cum e să mă plictisesc cu mine. O fi vreun semn. Gândul îmi zboară la vacanța încă neplănuită. Mai bine așa, îl pot trimite peste mări și țări, merită o vacanță unde poftește, chiar dacă, uneori, e paralizat de neputințe. Privesc în gol. Dincolo de hăul ăsta, am niște tărâmuri unde oamenii nu poartă măști, și nici nu au insomnii. Se plimbă seara pe câte-o faleză și se îmbrățișează, râzând, când se întâlnesc. Sau stau la taină în fața tavernelor spunând povești și bând ouzo într-un scăpătat de soare. Sau își dau mâinile încerând să urce împreună pe un munte. Însă, ceva s-a schimbat. La noi, la oameni s-a schimbat. Teiul la fel a înflorit, furnica tot în mușuroi trăiește, puii de rândunică tot în cuib așteaptă până fac aripi.                    
 Despre smerenie și altruism a fost pericopa zilei de azi. Din care, oare, îmi lipsește? N-am de ajuns niciuna. Și nu știu cum să fac...
  Am primit în dar o carte. În fiecare zi a anului citești câte un pasaj. Pasajul de azi, 5 iulie, Cine ne va prăvăli nouă piatra?

,,Și după ce a trecut ziua sâmbetei, Maria Magdalena, Maria, mama lui Iacov, și Salomeea au venit la mormânt foarte de dimineață, și ziceau între ele:,, Cine ne va prăvăli nouă piatra de la ușa mormântului?,,-dar, ridicându-și ochii, au văzut că piatra fusese răsturnată, și era foarte mare,,

 Smerenie și altruism. Niciuna n-am. Cine-mi va prăvăli mie piatra?

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog